www.trebenickemlyny-2.estranky.cz/clanky/anketaVOLBY 2010
Zde můžete diskutovat o všem, co se týká voleb do zastupitelstva města Třebenice.
K této rubrice je připojena fotogalerie: očima satirika
(1)
Blíží se volby a to nejen ty do senátu, ale i volby komunální, ve kterých se bude volit obecní zastupitelstvo. Volby na všech stupních byly donedávna doprovázeny ne příliš velkým zájmem voličů. Důvod byl zřejmý. Volily se především strany a to další už zařídily stranické sekretariáty. Tím se do vedoucích pozic znovu a znovu dostávali lidé, kteří se v minulosti příliš neosvědčili, ale dovedli se postarat o stranickou pokladnu a tajná konta. Obdobné to bylo i ve městech a na vesnicích, kde když se ta „správná“ parta obklopila lesem zvednutých rukou hloupých a zkorumpovaných zastupitelů, mohla si s městem dělat cokoliv.
Při volbách do poslanecké sněmovny se však ukázalo, že občané mohou tou stranickou smetánkou, jak se patří zamíchat. A také zamíchali. A najednou se argumenty z úst nejvyšších politiků zdají být srozumitelnější a logičtější, i když budou třeba i drastičtější. Jaký to rozdíl oproti Julínkovi, který nebyl schopen účel zdravotnických poplatků vysvětlit ani před ústavním soudem.
Také na komunální úrovni mají občané možnost důrazněji ovlivnit výsledek voleb a zbavit se zdiskreditovaných zastupitelů „z povolání“. Od občanů to vyžaduje, aby se především zbavili své občanské lhostejnosti, přišli k volbám, také aktivně označovali svoje kandidáty a volili tak osobnosti a nikoliv kandidátská uskupení.
Všichni, kdo se chystají nějakým způsobem podporovat nebo dokonce volit současnou radniční garnituru nebo její béčko by si měli uvědomit, že budou podporovat nebo dokonce volit nepořádky, trvající už dvě volební období. Budou volit špatné hospodaření, špatné účetnictví a nefungující kontrolu, která umožnila dokonce postupné rozkrádání města. Budou volit utajenou kabinetní politiku úzké skupiny lidí, která se neohlíží na přání a požadavky občanů, nepodává jim vyčerpávající informace o své činnosti a o hospodaření s městským majetkem a financemi. Budou volit představitele, kteří svým občanům prokazatelně lžou a klamou je tak, jak je to pro ně výhodné. Takoví „zastupitelé“ si zaslouží pouze opovržení a rychlé zapomenutí. Celostátní trend je, až na výjimky, výměna starých, okoukaných a zkorumpovaných politiků za nové. To umožňuje doufat, že se změní i chování zastupitelských sborů. Jestli se povede ona neustále proklamovaná všeobecná transparentnost, nebudou si moci přikrádat do vlastní kapsy ani ti staří zastupitelští matadoři. Umožní to větší kontrolu nad hospodařením celostátním a návazně i komunálním.
ing. Augustin Prouza
(2)
Třebenická totalita
aneb co by po volbách už nemělo pokračovat
Dne 28. června 2010 proběhlo veřejné zasedání zastupitelů města, týkající se mj. i jednoho z nejdůležitějších dokumentů – závěrečného účtu města.
Protože mám již delší dobu pochybnosti o správném a účelném hospodaření města, chtěl jsem nahlédnout do některých faktur, zaplacených v minulém roce. Vím, že mi to umožňuje zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Pan starosta mojí žádost odmítl s tím, že nemohu do faktur nahlédnout, protože jsou tam údaje, které nemohu vidět a že to navíc zakazuje zákon o účetnictví. Svoje tvrzení podpořil i prohlášením, že tuto věc konzultoval s kontrolními orgány Ústeckého kraje a které mu tuto skutečnost potvrdily.
Požádal jsem proto o vyjádření vedoucí kontrolní skupiny, která mne informovala, že dotaz zněl tak, jestli je možné odnášet faktury mimo úřad. Na to zcela samozřejmě odpověděla, že ne. I její nadřízená, vedoucí oddělení přezkumu hospodaření obcí, potvrdila, že se jednalo o dotaz na vynášení faktur z úřadu. I ona potvrzuje, stejně jako stanovisko ODK MV ČR, že občan má právo do faktur nahlédnout, pořídit si výpis i kopie.
Pan starosta tedy argumentuje odpovědí na zcela jiný dotaz – a není to poprvé. Za omyl to také nelze pokládat, protože jsem mu několikrát zopakoval, že nic odnášet nehodlám. Pan starosta se jednoznačně bojí ukázat občanovi, ale i zastupiteli, vedoucímu kontrolní skupiny (p. Preisovi) doklady, vypovídající o hospodaření města.
Je si zřejmě vědom toho, že by se mohlo najít něco, co by mu bylo třeba nepříjemné. Dokládá to případ, na který upozornila kontrola, že bylo neoprávněně vyplaceno ošatné v částce 4000 korun paní místostarostce. Stačil na to starostův podpis. A takový podpis může dát na cokoliv. Stačí jen, aby bylo zajištěno, že se k těmto fakturám nedostanou „nepovolané“ osoby. A o to se právě pan starosta zuby- nehty snaží.
Dalším důkazem totalitního jednání pana starosty Vobořila je fakt, že dvakrát nedoručil v materiálech na jednání zastupitelů otevřený dopis, který jim byl adresován, a to i přesto, že to slíbil. Tento dopis se nejprve (před rokem) „ztratil“, a nyní pan starosta argumentoval tím, že mi již bylo odpovězeno a proto doručení dopisu nebylo zapotřebí.
Z toho je zřejmé, že pan starosta si osobuje právo rozhodovat o tom, co zastupitelé smějí nebo nesmějí číst. Pan starosta tedy provádí cenzuru. Tento dopis byl právě o nedostatečné kontrole a o podivném hospodaření s prostředky města. Text dopisu je uveřejněn na webových stránkách Třebenické mlýny – Veřejná správa 5.
Kromě toho pan starosta neřeší řádně ani stížnosti jak mu to ukládá zákon, protože by musel připustit vlastní pochybení. O vyřizování stížností toho moc neví ani paní místostarostka Martina Patrovská, která mne jako občana upozorňovala, že stížnost musí mít určité náležitosti, a přitom ji není známo, že stížnost, pokud je podána písemně, s občanem sepisuje úředník radnice a že způsob podání stížnosti nemá žádný vliv na její vyřízení.
Paní místostarostka bohužel nezná ani znění „Pravidel pro vyřizování stížností, podání...“, které dokonce spolupodepsala. Oba dva zcela ignorovali skutečnost, že na stížnost musí MěÚ odpovědět písemně a nestačí tedy jen jakési povšechné „okecání“ stížnosti na veřejném zasedání. To všechno je umocněno skutečností, že z webových stránek města mizí informace o hospodaření a řízení města.
Nabízí se tedy kardinální otázka – co nutí dva nejvyšší představitele města ke lžím, podvodům a ukrývání informací před občany? Jsou současní zastupitelé lidé na svém místě, když jim to trpí a ještě je v tom podporují?
Ing. Augustin Prouza
(3)
Jak volit?
Hlas osobnosti nebo partaji? Je to jedno...
Při volbách do obecních zastupitelstev disponuje volič tolika hlasy, kolik se volí zastupitelů. A má tři možnosti, jak své hlasy rozdělit.
Buď docela prostě zaškrtne stranu a všechny své hlasy dá jen jí. Nebo své hlasy přidělí a napříč stranami svým favoritům - tady si musí dát pozor, aby přidělil přesně tolik hlasů, kolik je členů zastupitelstva.
"Volič může snadno nabýt mylného dojmu, že dává hlas jen vybraným osobnostem a hodně voličů si to skutečně myslí," upozorňuje politolog. Ve skutečnosti dává volič vždy nejdřív hlas dané straně, jejíhož kandidáta zaškrtl, teprve následně přímo jemu hlas preferenční.
více na:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=675777
(4)
Představení kandidátů SNK- Za nové Třebenicko
www.zanovetrebenicko.webnode.cz
Regulérnost voleb v Třebenicích opět ohrožena.
(převzato z webových stránek Třebeničan)Na Třebeničanu jsem 6.9.2010 uveřejnil článek pod názvem „Budou volby 2010 do zastupitelstva města regulérní?“ Dnes je 9.10. 2010 a musím konstatovat, že nebudou.Od počátku provází přípravu voleb řada pochybení a dovolím si tvrdit i porušení Volebního zákona č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstva obcí a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Nebudu zde opakovaně popisovat důvěryhodnost některých zapisovatelů, vzájemné vztahy mezi kandidáty na kandidátce č.1 a č.2 a ve volebních komisích, to sice neodporuje zákonu, ale etické to také není. Především jde o porušení zákona, která mohou vést ke zrušení voleb nebo jejich neplatnosti.
1) 8. 7. 2010 město Třebenice zveřejnilo dokument Oznámení – stanovený počet podpisů. V dokumentu je uveden počet potřebných podpisů pro zaregistrování kandidátů takto:
Pro nezávislé kandidáty 70 podpisů.
Pro sdružení nezávislých kandidátů 122 podpisů.
23. 7. 2010 město zveřejňuje další dokument, který je antidatován na 7. 7. 2010.
V dokumentu je uveden počet potřebných podpisů pro zaregistrování kandidátů takto:
Pro nezávislé kandidáty 75 podpisů.
Pro sdružení nezávislých kandidátů 132 podpisů.
Pochybení a důsledek v počtu podpisů mohl vést k odmítnutí nebo neplatnému zaregistrování kandidátů.
(Podrobněji v článku Neschopnost pokračuje.)
2) V rozhodnutí o registraci Sdružení kandidátů a politických stran bylo postupováno následovně:
Dne 5. 8. 2010 v 8,45 hod. je zaregistrována pod č.j. 481 2010-2 volební strana s názvem SNK – Sdružení aktivních kandidátů. (Lídr M. Patrovská)
Dne 9. 8. 2010 v 15,15 hod. je zaregistrována pod č.j. 489 2010-2 volební strana s názvem SNK – Za nové Třebenicko. ( Lídr V. Klupáková)
Dne 10. 8. 2010 ve 12,50 hod je zaregistrována pod č.j. 491 2010-2 volební strana s názvem Sdružení nezávislých kandidátů – Třebenicko. (Lídr V. Vobořil)
3) Dne 1.9. 2010 jmenoval starosta města zapisovatele volebních komisí. Zcela jistě mu bylo známo, že se jedná minimálně v jednom případě o kontroverzní osobu a v téže volební komisi byl jako člen určen další rodinný příslušník.
4) Neznám termín a průběh losování čísel volebních stran. Zde údajně došlo k porušení zákona o volbách tím, že volební strana č. 3 nebyla písemně (průkazně) vyrozuměna o průběhu losování a stanovení čísla a její zmocněnec nebyl přítomen ani informován.
5) Dne 7. 10. 2010 byly do domácností doručeny volební lístky. Zde došlo k několika závažným porušením zákona o volbách:
a) V odstavci 3 § 25 zákona o volbách je stanoveno, že: Kandidáti každé volební strany jsou uvedeni na společném hlasovacím lístku v pořadí určeném volební stranou , a to v samostatných zarámovaných sloupcích. Sloupce jsou umístěny vedle sebe;... Každý sloupec je nadepsán názvem a vylosovaným číslem volební strany... Správnost údajů o volební straně a jejich kandidátech na hlasovacím lístku má právo zmocněnec volební strany, o nezávislém kandidátovi tento kandidát, ověřit před jeho vytištěním, pokud toto právo využije do 2 pracovních dnů po výzvě registračního úřadu.
Pochybení a důsledek v tomto případě je ještě závažnější. Registrační úřad nepředložil k ověření zmocněnci za volební stranu č. 3 volební lístky, jak ukládá volební zákon v odst. 3 § 25.
Volební lístek nesplňuje podmínky stanovené v § 25. Na volebním lístku je volební strana SNK – Za nové Třebenicko uvedena na druhé straně volebního lístku. Název strany není úplný a totožný s názvem na registračním rozhodnutí. Kandidátka volební strany č. 3 je natištěna menším písmem a celkově proti volebním stranám č. 1. a 2.na první straně volebního lístku je sloupec výrazně menší. Podle zákona o volbách odst. 4 § 25 musí být použito stejných druhů a velikosti písma.
b) Volební lístky byly rozneseny unáhleně, bez kontroly po jejich vytištění. Tato chyba jde opět na vrub zdejšího městského úřadu. Starosta ještě 7. 10. na veřejném zasedání tvrdil, že zadání a tisk nemohl on a MěÚ ovlivnit, protože za tisk zodpovídá statistický úřad. Podle písmena d) § 13 zákona o volbách zajišťuje tisk hlasovacích lístků obecní úřad kde jsou zřízeny alespoň 2 odbory. Podle písmena c) § 15 zákona o volbách zajišťuje distribuci hlasovacích lístků voličům starosta. MěÚ Třebenice má podle zveřejněné organizační struktury 3 odbory. Starosta vědomě zastupitele, kandidáty do voleb a občany opakovaně klamal, nebo nezná základní povinnosti úřadu, který řídí.
Pozorný a nezaujatý občan si jistě povšimne, že žádný nový kandidát ze stran č.1 a 2, tedy pana Vobořila a paní Petrovské, nenašel nikdy žádné pochybení na práci současného vedení města a většinového uskupení současných zastupitelů. Rozdělení většinového uskupení do dvou volebních stran, doplněné o rodinné příslušníky a nemnoho nových tváří, které mají s připojením se do řad současných morálně pokleslých struktur jasný profit, je jenom dokladem o nepoctivosti vůči občanům a voličům.
Trochu potěšující je skutečnost, že někteří současní zastupitelé z většinové části zastupitelstva poznali nepoctivé jednání a v průběhu volebního období se s tímto rozloučili, nebo již nekandidují. Ti ostatní, co se naopak připojili a o jejichž slušnosti nechci pochybovat, propůjčují svoje dobré jméno nepoctivosti. Mají ještě poslední možnost do 48 hodin před zahájením voleb využít § 24 zákona o volbách a vzdát se kandidatury a zachovat si čistý štít.
Již dnes je jisté, že regulérnost voleb do zastupitelstva obce 15. a 16. října je vážně porušena a stejné a spravedlivé podmínky pro všechny volební strany nejsou zajištěny.
F. Immer
(6)
Starého psa novým kouskům nenaučíš, říká jedno známé přísloví. Takže je více než pravděpodobné, že p. Vobořil zůstane i nadále arogantním lhářem a ani p. Ludwig zřejmě neodhodí svůj arogantní přístup k občanům. Určitou nadějí mohou být pánové Káninský a Kapr, kteří by měli mít dostatečný přehled o tom, co je morální a co je nemorální. Pan Čepelák také není nepopsaná kniha, ale při dobrém vedení a za podmínky, že bude znát alespoň ty nejzákladnější zákony, by mohl být i on určitým přínosem. Ovšem, pokud už není příliš „zaháčkovaný“. Při určitém zjednodušení by se mohlo říci, že se nám tady promítá celková situace v ČR. Zprofanovaná ODS (2) se snaží zachránit, co se dá a proto si postaví i svoje „béčko“ (1), kde se kromě „Kalousků a Trautenberků“ objevují i nové tváře, na které občané spoléhají a které slíbily nový vítr v Třebenicích. A potom třetí partner(3). Váhám, jestli je přirovnat k ČSSD nebo k VV (myšleno k jejich počátečním slibům). Pevně doufám, že „trojka“ od svých slibů neustoupí, jako to udělaly VV, protože potom by dopadla stejně, jako nyní VV, ne-li hůře, protože zde jsme všichni na jednom malém dvorku.
Komentáře
Přehled komentářů
Vážený anonyme,
nebyla jste u toho když se u nás netrhli dveře a p.Ing. Najnar a spol. k nám chodili domů a prosili nás o spolupráci při prosazení osadního výboru, který město nechtělo. Pomohli jsme jim ho prosadit.
O zvedání rukou nemůže být řeč, mi jsme se vždy vyjádřili co se nám líbí, nelíbí a pak hlasujeme. Né jako stroje, které příjdou a za 10 min. je celé VZZ hotové. Diskutujeme a prosazujeme. Např. hasičské vozidlo jsme sehnali mi a teď bude další vůz od kolegů ze SRN. To nezajišťoval nikdo jiný než mi. Vozidlo bude sloužit na pomoc všem i těm co nás nemají rádi. Vy nevíte co je komunální politika!
Možná volička
(Kárl, 13. 10. 2010 8:28)Je vidět, že se kandidátky č.3 opravdu bojíte. Co pak chcete napsat o tom co vyplodila kandidátka č.2 Vobořil. Ten udělal úplně všechno. Mně to příjde jako zpráva o činnosti města a nevidím tam žádný program do budoucna. Jen já, já , já lhář I. Václav V. jsem tu všechno udělal.
pro občany města
(Možná volička, 13. 10. 2010 7:38)Ještě mi to nedá a musím něco občanům upřesnit, i když vím, že TM moc lidí nečte. Včera občané obdrželi leták kandidátů "Za Nové Třebenicko". Nebudu komentovat první stranu, to ani nemá cenu. Ale strana čtvrtá, to je vrchol. Kandidáti se zde chlubí cizím peřím. Všechny body komentovat nebudu, ale bod prosadili jsme Osadní výbor a revitalizaci na návsi v Kololeči, mne velmi zaujal. Jediné, co pro Kololeč současní zastupitelé z kandidátky č. 3 udělali je, že zvedli ruku pro zřízení OV, jinak opravdu nic. Největší zásluhu na tom, co se v Kololeči udělalo, mají sami občané Kololeče a jediný, kdo jim v tom nejvíce pomáhal, byla místostarostka p. Patrovská. O tom nemusí být vůbec žádná diskuse. Dále by mě zajímalo, jaké úsilí vyvinuli současní zastupitelé z kandidátky č. 3 k odhalení zpronevěry? Takto by se dalo diskutovat téměř o všech bodech. Nechápu, jak mohli ostatní kandidáti souhlasit se zveřejněním této čtvrté strany a takto se prezentovat.
pro Jiřího Pospíšila
(Možná volička, 13. 10. 2010 6:46)Úplně s Vámi souhlasím ohledně občanů p. Havlíčka a Houdka. Osobně jsem si jich velmi vážila, do doby než jsem zjistila, jací doopravdy jsou. Ne, mně nikdy neublížili, ale dokážu si představit, že kdybych se postavila proti nim, tak by ublížili /nemyslím fyzicky/. Ani jednoho z nich nechápu v tom, jak zbrojí proti současnému starostovi. Podotýkám, že také se vším, co starosta dělá nesouhlasím, ale myslím, si, že právě jim nikdy VV neublížil, naopak, p.Havlíček by mohl být rád, že ho ve funkci ředitele školy podržel až do důchodu. Nebudeme si tady nalhávat, jak to ve škole fungovalo. Proto si myslím, že by měli být soudní a včas to zabalit a nekopat na "stará kolena" kolem sebe.
To Cocot
(Jiří Pospíšil, 12. 10. 2010 22:31)Ani naladěni být nemůžeme, protože Vy jste fanatik, který není schopen reálně hodnotit situaci. S fanatiky se zktátka diskutovat nedá. Sbohem.
Věk
(DJ Cocot, 12. 10. 2010 20:50)
Jiří, nejsme naladěni na stejně frekvenci. Napsal jsem, že jsem třicátník, tzn. 30 až 39. Budete se divit, ale politika mne zajímá. Když byla revoluce, už jsem měl občanku. Jinak také existuje spousta archivních materiálů z té doby... A pro upřesnění, nejsem podnikatel, ale zaměstnanec. Pokud chcete reagovat na mé příspěvky, tak je prosím čtěte pozorněji.
To: Libor
To je komentář na mne? Jako že já jsem bolševická odnož? Díky za odpověď
Nedivím se!
(Mgr. Dalibor Preis, 12. 10. 2010 20:25)Dokud nevymřou, bude zle. I bolševické odnože mají dnes třicet.
To Cocot
(Jiří Pospíšil, 12. 10. 2010 17:07)Milý Cocote, když je Vám teď těch třicet, tak jste v tom hnusném komunistickém režimu prožil s bídou (nebo v bídě?) sotva deset let. Z toho pět let jste chodil na nočník a potom do školy. Pochybuju, že jste se v té době zajímal o politiku. Proto také moje porovnání obou režimů nemůžete komentovat. Psal jsem Vám, že je třeba posoudit, co ten člověk dělá dnes. Jak se Vám líbí, když někdo generalizuje podnikatelskou sféru jako lumpy, zloděje a vrahy? Že byste se také ohradil, že Vy jste jiný? Z popisu Vaší práce to tak vypadá. Já se zmiňovaného důstojníka nezastávám, ale proč ho propíráte, když jsem ho nikde na kandidátce nenašel? Neměl byste se i k němu stavět jako k paní starostové? Také přece není veřejně činný.
To: Vladimír a Jiří
(DJ Cocot, 12. 10. 2010 14:30)
Myslel jsem, že už se nebudu psát. Přesto díky Vladimírovi (v dobrém slova smyslu) okomentují pár věcí (jak je mým dobrým zvykem).
To: Jiří
Tak tady se evidentně neshodnem. Když padnul režim, tak už jsem měl dostatek rozumu, abych poznal jak špatný režim to byl. A nezlobte se na mne, kdo byl člen KSČ a měl vysokou funkci a armádě (dokonce člen generálního štábu) tak tento režim podporoval. Neříkám, že to je přímo zločin, ale morálně to v pořádku určitě není. Na to ať si udělá názor každý sám. Další věci z vašeho příspěvku ani komentovat nechci. Pracuji cca. 10 i 12 hodin denně, finančně jsem zajištěný, tudíž vaš názor skutečně nesdílím. Kdo chce pracovat, práci si najde. Já jsem jeden čas denně jezdil za prací přes 300km denně (upozorňuji, že se neživím jako řidič).
To: Vladimír
No já si myslím, že na spoustu věcí máme názor stejný :-)
Vysvětlení ohledně paní starostové mi stačí. Neznal jsem celé pozadí této "kauzy", tudíž jsem komentoval jen to, co bylo prezentováno zde. Vaši strategii ohledně zveřejnění volebního programu respektuji. Na druhé straně by bylo lepší "proprat" volební program (nejen váš) s dostatečným časovým předstihem, aby případné nesrovnalosti nebo dotazy byly zodpovězeny před volbami. To se týká všech stran. Ne každý se může osobně zúčastnit setkáni s kandidáty.
Co se týče osobností na kandidátkách. Dobře, když zamhouřím jedno oko, tak uznávám, že pan Havlíček a Houdek, mohou bát považování za kvalitní osobnosti. Přeci jenom z mého pohledu, mají již svůj věk. Chápu, že s tím je spojena určitá životní moudrost, ale mám takový pocit, že Třebenice potřebují spíše člověka středního věku, jakéhosi "krizového managera". Moje představa je třeba člověk, který je nebo byl úspěšný v podnikání a finančně zajištěný, čili nezkorumpovatelný. Otázkou ovšem je, zda takový člověk by šel dělat starostu nebo jinou výkonnou funkci na plný úvazek. Napadá mne třeba Pavel Krátký starší (jenom příklad). Sakra, to jsem se nějak rozepsal. Tak práci zdar a já jdu něco dělat.
ještě jednou Cocotovi
(Vladimír Novotný ml., 12. 10. 2010 11:53)Nedá mi to a musím ještě jednou reagovat na Váš poslední příspěvek. Rozhodně jsem nechtěl, aby jste sem přestal psát. I když máme na spoustu věcí rozdílné názory, tak alespoň diskutujete narozdíl od jiných slušně. Nechci Vás přesvědčovat o svých názorech, na svůj vlastní máte právo. Jen znovu opakuji, že paní starostová se začala propírat až po jejím štvavém dopise a tím se ona sama zapojila. Její výroky o udavačích se kterými se zde lidé uměli vždy vypořádat nejsou opravdu nic jiného, než štvavé výhružky. A kdyby jste na to VZ přišel, poslechl byste si třeba výklad slova demokracie od našeho bolševického starosty. Trošku paradox ale mě to bohužel vůbec nepřišlo k smíchu. Ohledně našeho programu jsem už psal. Náš program je už dávno připraven a vytištěn a roznášet se bude dnes a zítra. Důvody proč až teď, před volbami, jsou také jasné. Vzhledem ke zkopírování programu druhou stranou před minulými volbami. I letos starosta zřejmě vyčkává s čím vylezeme my, protože zatím neprezentoval nic. A nebojte se, máme tam pár dobrých bodů, kam by měly Třebenice směřovat a co konkrétně chceme prosadit. Zítra má setkání strana paní místostarostky, tak pokud nebude hezky, přijďte se podívat a podiskutovat. My tam budeme všichni a máme i spoustu dotazů. Jak je to třeba s tou menší mírou arogance, jak zní z jejich letáku. To jako doteď byli arogantní ale nepřestanou s tím, pouze ji omezí? Tak to na mě dělá dojem. Zeptám se Vás konkrétně na jednu věc, podle Vás třeba zrovna zmiňovaný pan Havlíček anebo pan Houdek nejsou morální autoritou a nemají dostatek životních zkušeností? To opravdu nevím jaká máte měřítka. Přibližte mi prosím tedy, kdo podle Vás v této zemi je morální autoritou s dostatkem životních zkušeností!
DJ Cocot
(Jiří Pospíšil, 12. 10. 2010 8:53)Mladý muži, jsem velmi překvapen, jak lehce a jednoznačně posuzujete někoho nebo něco, co znáte jen z doslechu. O stbácích toho moc nevím, ale na vojně jsem byl. A mohu říci, že lampasáci, jak jsme jim říkali byli různí. Otec Vám může vysvětlit, kdo to byli kontráši a politruci. Byli ale i ostatní, kteří nás třeba učili stavět pontonové mosty. Jiní zas dávali pozor, aby nás při tom nenapadla letadla, jiní se uměli trefit z děla třeba na 10 km. Ti také ale byli dobří a špatní. Jestli zaměstnáváte lidi, tak asi máte také lepší a horší. V každém případě nás učili, jak bránit naši vlast. Nyní jezdí naši žoldáci vraždit obyčejné lidi až na druhý konec světa. Takovým bych nevěřil. Teď do vás mladých nalejvají, že za komunistů bylo všechno špatně. To také není pravda. Sice byly fronty třeba na pomeranče, ale nebyly fronty nezaměstnaných na úřadech práce. Nemohlo se jezdit moc do zahraničí, ale to teď také ustává, protože nejsou peníze. Také si musí rodiče rozmyslet, jestli budou mít na to, poslat potomka na letní tábor. Takhle uvažovat za komunistů nikdo nemusel. Nevraždilo se jako na divokém Západě a vraždy ze zoufalství, že nemůžete uživit rodinu také nebyly. Bezdomovci bylo neznámé slovo. Takže si myslím, že by bylo spravedlivější posoudit, jestli ten váš vysoký důstojník a bývalý člen KSČ má z toho co dělá nějaký osobní prospěch nebo se doopravdy jen snaží odstranit nějaké nepořádky.
Cocotovi
(Kárl, 11. 10. 2010 18:53)
Podle mně je autoritou např. p. Havlíček, který vychoval několik třebenických generací, p. Houdek, který byl za komunistů perzekuován, atd.
PS. ostatní strany ani web nemají. Strana Vobořila má ve svém programu, že bude dodržovat platné zákony a řídit se morálními hodnotami. Jedno z hesel Patrovské je více tolerance, méně arogance - bohužel si vtom případě zvolili špatného lídra.
svazky-oprava
(Standa, 11. 10. 2010 17:07)Myslel jsem tím, že jsi se nepodepsal svým jménem, prtože nevidím nejmenší důvod, abys to neudělal.
svazky
(Standa, 11. 10. 2010 17:04)To Cocot: Myslím, že se na to díváš velmi podivnou optikou. Zatímco stbák (což být nemusel) je starostou města a tudíž osobou veřejnou, vzpomínaný důstojník asi musel nějak živit svoji rodinu, nyní obyčejný je důchodce a žádnou veřejnou funkci nevykonává. Přesto se slušně představil a zveřejnil vpodstatě svůj životopis. Ty jsi to opět neudělal, přestože nejsi z Třebenic, vedení nekritizuješ a nic Ti tedy nehrozí, tak čeho se bojíš?
Reakce
(DJ Cocot, 11. 10. 2010 13:46)
Děkuji za vysvětlení ohledně podaných trestních oznámeních. To je naprosto v pořádku. Jaký je jejich stav? Dopis paní starostové jsme četl. I tak trvám na názoru, že není veřejně činnou osobou, tudíž by měla zůstat stranou. Na VZ jsem nikdy nebyl, tudíž nemohu posuzovat chování kohokoliv, kdo se účastní.
Co se týče programu. To je právě ono, do voleb není ani týden a konkrétně vaše strana nezveřejnila žádný program (když pominu 5 hesel v letáku). O ostatních stranách nevím, nenašel jsem jejich web. Tam směřovala moje poznámka, že zde není propracovaný volební program na celé volební období (tím myslím všechny strany, které kandidují). Troufám si říci, že znám osobně většinu lidí ze všech 3 kandidátek, ale skutečnou osobnost, která by byla morální autoritou a měla dostatek životních zkušeností jsem tam opravdu nenašel. Třeba mám přísné parametry... Nemám se tedy za co omlouvat.
Na setkání s voliči jsem dorazit chtěl, bylo ovšem tak hezky, že jsem se radši věnoval dětem. Tak doufám, že jsem odpověděl na vše. Pokud moje příspěvky berete jako prázdně plkání, tak se omlouvám a už zde moje názory prezentovat nebudu. Hodně štěstí ve volbách.
opět pro Cocota
(Vladimír Novotný ml., 11. 10. 2010 8:30)Moc se mi líbí, jak jste stále nad věcí a neustále nám zde opakujete, že nejste místní a volby se Vás netýkají. Fajn, ale když už chcete konkrétně napadat určité věci, zjistěte si alespoň fakta! Vezmu to od začátku, byla zde podezření na trestné činy a představte si, byla i podána oznámení na policii. Paní starostová se stala propíranou až po jejím dopise panu Prouzovi. Byla slušně požádána, aby se k tomu vyjádřila i zde. Nereagovala a proto byl její dopis zveřejněn. Četl jste ho? Zažil jste někdy její chování na VZ? Byl jste vůbec někdy na VZ? A co konkrétně berete jako neslušné napadání? A nejvíce mě nadzvedla Vaše poslední větička! My, a myslím tím SNK - Za nové třebenicko, jsme ještě program nezveřejnili! Tak jak můžete tvrdit, že není vynikající pro Třebenice, když jste ho ještě neviděl? To samé ohledně osobností, kolik z nás znáte osobně, aby jste mohl tvrdit něco o výrazných osobnostech? A když se tedy tak zajímáte o dění v Třebenicích, tak proč jste se nedostavil na naše setkání s voliči? Prostě jako vždy, povrchně kritizujete něco, o čem nemáte ani tušení anebo pouze víte něco z doslechu. Já sám se nepovažuji za výraznou osobnost ale na naší kandidátce jich spousta je a tímto Vás jejich jménem žádám o omluvu! A náš program kritizujte, až ho uvidíte a prosím o konkrétní kritiku, případně nápady na řešení, nikoliv opět prázdné plkání. Děkuji.
To Standa
(DJ Cocot, 11. 10. 2010 0:19)Začnu od konce, pro mne mají stejný morální kredit STBák co dělal za normalizace ředitele, stejně jako člen KSČ, který byl ve vedení armády. To znamená nulový. Takový lidé by neměli vykonávat žádnou večejnou funkci. V tom máme asi stejný názor. Moje anonymita, nic nemění na mých názorech, které tady prezentuji. Přesto poněkud poodhalím něco o sobě: ženatý třicátník, 2 děti, zmaěstnanec zahraniční společnosti na pozici obchodní ředitel. To asi bude stačit. Nehodlám zde moralizovat, natož na někoho plivat. Na to jsou zde jiní experti. Já pouze komentuji některé věci, které se mi příliš nezdají. Jako např., že spousta věcí, které dělá vedení města, jsou nazývány trestním činem, ale nikdo nepodá žalobu. To je divný. Nebo je zde napádana manželka starosty, ačkoliv není veřejně činnou osobou (což odsuzuji stejně jako útoky na Petru Paroubkovou, a ot nejsem příznivec ČSSD). Nazval bych se tedy spíše glosátorem některých názorů z tohoto webu. Co se týče voleb (ačkoliv se mne netýkají), tak tam nevidím žádnou výraznou osobnost, nebo seskupení s vynikajícím programem pro Třebenice...
volby
(Lenka, 10. 10. 2010 16:57)
Jak je vidět z článku o přípravě voleb, podvodné jednání třebenické šlechty narůstá do obludných rozměrů a já pevně doufám, že jim to tentokrát nevyjde. Byla jsem na předvolebním setkání kandidátů z kandidátky č.3 s občany a byla jsem mile překvapena.
Mají to v hlavě srovnané a jejich odpovědi jsou logické. Je proto jasné, že protistrana se snaží poškodit je všude, kde to jen trochu jde. Mafiánským praktikám radničních lhářů a podvodníků je třeba učinit přítrž. Kdo by volil podvodníky, stává se také nedůvěryhodným.
svazky
(Standa, 10. 10. 2010 16:38)To Cocot: Jestliže to tedy sám zveřejnil, tak si myslím, že tento pán je čestnější a odvážnější než my oba dva dohromady. Především se podepisuje svým jménem a ne jako my přezdívkami. Já to dělám proto, že nechci svoji rodinu vystavit šikaně místních papalášů a jejich služebníčků. Vy to děláte zřejmě proto, abyste mohl kolem sebe plivat. Také si uvědomte, že on žádné údaje o sobě zveřejňovat nemusel. Udělal to dobrovolně, alespoň já to tak vidím. Až tedy zveřejníš něco o sobě, budeš mít možná právo moralizovat. Zatím můžeš vysvětlit, jaký morální kredit má stbák, který v době nejtužší normalizace řediteloval.
Doplnění
(DJ Cocot, 10. 10. 2010 11:09)To Standa: údaje o svém členství v KSČ zveřejnil apro v sekci "s otevřeným hledím" 12.5.2010.
Kololeč
(Faltys, 13. 10. 2010 8:35)