Přehled témat:
(16)
U vás na návštěvě
Na stránkách Litoměřického deníku http://litomericky.denik.cz/diskuse/diskuse_prispevky.html
vyšel článek o rozkvětu města Třebenic. Toto je k němu diskuze, kterou najdete tamtéž.
druhá strana mince ing. Augustin Prouza, 18.11.2009 18:07
Jako třebenický občan nechci samozřejmě svoje město očerňovat, ale v zájmu objektivity je nutno zmínit i věci, které bude ještě nutno doladit za pomoci občanů ve volbách, ale hlavně po volbách. V článku se píše, co všechno udělala radnice. Myslím, že by bylo vhodné zmínit i iniciativu občanů – podnikatelů. Tak například paní Věra Níčová se pustila vlastními silami do záchrany chátrající sokolovny a vytvořila tak hezké prostředí, ale hlavně příležitost pro mládež, rodiče a dokonce i pro seniory, zatančit si nebo zacvičit a udělat tak něco pro své zdraví a dobrou náladu. Upravená sokolovna je využívána i jako příležitostné divadlo. Nebo restauratér, pan Ivo Havel, který letos po dlouhé době zprovoznil dlouhá léta nefunkční „koupaliště“ v místní požární nádrži a proměnil tak zapáchající louži plnou odpadků v místo, kde se opět scházely děti i dospělí v teplých letních dnech. Populárním strážníkem panem Tomášem Rotbaurem se radnice samozřejmě ráda pochlubí. Ona aktivita občanů, vyjadřujících se k rekonstrukci Třebenic nevznikla jen tak sama od sebe, protože město neuznalo za vhodné k tomuto plánu uspořádat s občany besedu a spokojilo se pouze s vyvěšením některých plánů na úřední desku. Z poměrně značné aktivity občanů je zřejmé, že pokud jsou vhodně osloveni, rozhodně nejsou pasivní. Každá mince má samozřejmě dvě strany a v zájmu objektivity je třeba zohlednit obě. Třebenicemi otřásají skandály okolo zpronevěry údajně téměř tří milionů korun, dochází k falšování usnesení ze zasedání zastupitelů, kontroly z MV ČR a z krajské úrovně nacházejí nedostatky v účetnictví i ve veřejné správě města, včetně násobného porušování zákona. A to jsou jen ty nejkřiklavější příklady "veřejné správy". Zatímco celostátně se směřuje k vyšší transparentnosti veřejné správy, v Třebenicích je tomu naopak. Vlastní chyby MěÚ bylo zneužito ke „zdůvodnění“ , proč je nutno vymazat všechny údaje o činnosti rady a zastupitelstva z webových stránek města. Vědomě je podvazována činnost kontrolních orgánů zastupitelstva. Ale i na tomto úseku činnosti však už dochází díky některým zastupitelům k jistému zlepšení. Pokud se chcete dovědět více i z jiného úhlu pohledu, než je ten radniční, dovolím si vás odkázat na webové stránky pod názvem Třebenické mlýny. Najdete je na adrese www.trebenickemlyny.estranky.cz, případně www.trebenickemlyny-2.estranky.cz. Mocní města Třebenic tyto stránky důsledně ignorují a zakázali poskytnout jim jakoukoliv popularitu.
Ano, každá mince má dvě strany... přijďe se třeba podívat na veřejné zasedání zastupitelstva města Třebenice. Uvidíte a uslyšíte diskusi občanů a správy města a budete si moci udělat vlastní obrázek. Budete se sami moci zeptat na to, kam se poděly 3 miliony. Budete slyšet, kdo opravdu usiluje o to, aby se ve městě žilo, aby tu byl pořádek, aby veškeré debaty vedly ke konstruktivním záměrům. Budete si sami moci udělat obrázek o tom, kdo tu spíš prudí, kdo tu porušuje zákon nebo základy lidské slušnosti a kdo se o něco snaží. Máte-li zájem o život města, kašlete na nějaké stránky, a pojďte si to osobně zažít a vyzkoušet, k tomu jsou přece volby, k tomu jsou orgány moci, komise atd. Aktivním lidem se v Třebenicích meze nekladou, jenomprudilové ovšem občas narazí. Ale to je jenom dobře. Ve hře je totiž víc než jen vlastní názor diskutujícího. Také něco, co je nad námi: pravda, spravedlnost a právo, které si neurčujeme my sami, ale jsou tu dány nějakou autoritou či nějakou tradicí. To jsou hodnoty, které dnes s lehkou hlavou opouštíme a díky tomu upadáme do marastu výčitek a sousedských hádek. Každého zajímají tři miliony, ale nikoho nezajímá morální kredit a odpovědnost jakéhokoli z přispěvatelů do diskuse života a práce města. A to není problém jenom Třebenic, je to problém celého českého národa, který odvruhje mravnost jako osu svého chování a dosazuje si za ní od mocné ruky trhu po osobní názor. A přitom mravnost, která odkazuje na metahodnoty našeho života, je základem tvorby státního a občanského povědomí jak u Masaryka, tak u Havla, opor a záladatelů československé a české státnosti a občanství. Je smutné, že na to my Češi dnes zapomínáme. Štěpán Brodský, farář ČCE, Třebenice
Vážený pane faráři, vřele s Vámi souhlasím, že by lidé měli chodit na veřejná zasedání, protože tam se rozhoduje o jejich městě, o jejich domovech. Pokud se Vám podaří občany o tom přesvědčit, získáte zcela jistě nehynoucí zásluhu o rozkvět Třebenic, podobně jako Dr. Pařík. Nerozumím ovšem Vašemu termínu „prudilové“. Pokud tím myslíte ty, co usilují o dodržování zákonů, tak jste, myslím, trochu přestřelil. Také, kdybyste byl alespoň na několika zasedáních, nemohl byste napsat to, co jste napsal. Dodržování zákonů by mělo být na prvním místě. Vždyť ti, co zavraždili Vašeho předchůdce, byli právě takoví, kteří pohrdali zákony jak světskými, tak i božími. Představte si, že všichni, kdo přijedou třeba na poštu se vykašlou na Zákon o pozemních komunikacích a budou Vám parkovat na chodníku před farou. To vzkážete Tomášovi, aby neprudil a nechal je tam klidně stát? Myslím si, že ani v případě tří milionů nejde v první řadě o ty miliony, ale právě o morálku. A jak se chcete dovolat, když právě ty orgány moci, o kterých se zmiňujete, nefungují? Ale ony to nejsou orgány moci, ale orgány VEŘEJNÉ SPRÁVY. Ty stránky, které zatracujete, vznikly právě proto, že nikde nebylo dovolání. To už tady ale také bylo, když Svatá inkvizice konfiskovala Bibli kralickou. Také se zdůrazňovalo, že jediné správné Slovo Boží se ovečky dovědí pouze v kostele. Co myslíte, kdo je morálnější – ten co lže, podvádí a případně i krade nebo ten, kdo se proti tomu postaví i za cenu osobního nepohodlí? Pane faráři, pokud v Třebenických mlýnech najdete něco, co není pravda a dokážete mi to, rád to uvedu na pravou míru, protože ani já nechci žít „ v hříchu a nevědomosti“. Kromě toho se řídím i obecně platným, známým biblickým výrokem: „Co je císařovo, dejte císaři, co je božího, Bohu“. Přeji Vám hezký den.
Ten váš webík, je docela zajímavý. Jeden by neřekl, co je možné v jednom malém městě. Fakt se vám ztratily skoro 3 miliony a nic se neděje? A starosta že za to nemůže? To je možné jen v českém Kocourkově. Stránky se mi líbí a pořídíme si je i v Lovosicích.
Ono je to jedno, kdyby to neprohýřil onen dědic, tak by to za pár šupů prodal starosta Vobořil, stejně jako čističku odpadních vod a řadu jiných obecních nemovitostí.
Dost bylo nomenklaturního kádra soudruha Vobořila. Pohnojil to v DELI a teď i Třebenice jsou v p*deli.
...je to dneska divná doba.....ten kdo něco umí a stará se je nazývám kádrem ( to nikdy nezklame) , ale ti, co to HNOJÍ dnes , těm se tleská, jo jo, stačí si zajet do Plzně, opsat z netu práce jiných a hned jste JUDr či PaeDr. a je vám hej. A nic se vám nestane, nebojte....na to máme už připravené zákony...a tak se můžeme smát....a hlavně těm, kteří neustále naříkají jaké to bylo.......není co dodat více.........
Lucko, jak je vidět, jablko nepadá daleko od stromu ani co se týče IQ. Jinak bys musela vědět, že v Plzni to organizovali úplně stejní modří ptáci s rudým zobákem, jako je tatínek.
***
(17)
Zpronevěra jde k soudu
Na uvedené adrese http://litomericky.denik.cz/zpravy_region/ucetni-stane-pred-soudem-za-zproneveru20091212.html se můžete dovědět o tom, že případ zpronevěry v Třebenicích půjde v nejbližší době k soudu. V článku se píše o tom, že na podvod přišlo vedení města. To nechám na posouzení čtenářů. Může to být ale i tak, že se vedení města konečně „rozhoupalo“ a nebo, že se pod tlakem okolností někdo rozhodl „zatáhnout za záchrannou brzdu“. Podobná situace totiž nyní krystalizuje okolo hospodaření města, kdy se až třikrát navýšené výdaje na ubytovně v Sutomi v r. 2008 nyní zázračně vracejí na původní výši. Od roku 2006 bylo totiž vedení města i jeho zastupitelé upozorňováni na hrubé závady v kontrolní činnosti města a nefunkčnost kontrolního výboru. Ani finanční výbor nepracoval efektivně. Protože se nepodařilo zjednat nápravu touto cestou, bylo dokonce občany podáno několik trestních oznámení na vedení města. Policie trestní oznámení odložila, načež pan starosta Vobořil potom za půl roku „objevil“ zpronevěru. Vedení města a oba výbory zcela prokazatelně svou nečinností umožnily realizovat zpronevěru po dobu tří let a pravděpodobně i v předcházejících letech. A protože „příležitost dělá zloděje“, zodpovídají někteří zastupitelé i po morální stránce za zbytečnou lidskou tragédii.
ing. Augustin Prouza
***
(18)
Dopis občanskému sdružení ČG.
Tento příspěvek není z tisku, ale o tisku. Jedná se o mediální působení OSČG. Je to Zpravodaj jen pro vyvolené a o vyvolených nebo by to měl být objektivní zdroj informací třebenických občanů, z jejichž peněz je financován? Na webových stránkách žádný profil sdružení, ani zpravodaje není. Ptám se proto předsedy OSČG pana Bači:
Vážený pane Bačo,
dovolte mi úvodem zdůraznit, že se nejedná o osobní dopis, ale o dopis občana Prouzy předsedovi OSČG. Všimnul jsem si, že jste se 9. prosince zúčastnil mimořádného veřejného zasedání zastupitelů. Viděl jste a slyšel jste tedy, o co tam šlo. Určitě jste poznal, že se tam utkaly dvě skupiny zastupitelů, z nichž jedna si přeje nápravu dosavadního stavu, kdy se nedodržují zákony, ani vlastní vyhlášky, zatímco ta druhá, početnější, se snaží dosavadní stav zakonzervovat. Nemusíte v tom hledat žádnou politiku, jak jste mi posledně napsal. Stačí, když se na to podíváte přes starobylé sklíčko křesťanských zásad, které Vám jsou bližší. Doufám, že jste pochopil, že veškeré vystupování představitelů radnice je založeno na lži, přetvářce a podvodech. Jak jsem to už napsal ve své odpovědi na příspěvek pana faráře Brodského. Existují lidé, kteří pohrdají zákony jak božími, tak i pozemskými. Pamatuji se ještě z nedělní školy, jak Ježíš vypráskal z chrámu penězoměnce. To by i Vás mělo nabádat k tomu, že s podvodníky je třeba zatočit.
Ptám se Vás proto, jako předsedy OSČG a člena redakční rady Zpravodaje: Napíšete o tom? Nebo Zpravodaj i nadále zůstane neobjektivní hlásnou troubou radnice a bude občany ohlupovat jen líbivými článečky o tom, jak je všechno v neskonalém pořádku? Myslíte, že by občany nezajímalo, jak se „hospodaří“ na ubytovně v Sutomi? Že ani po dvou kontrolách, které zjistily spoustu nedostatků, se téměř nic nezměnilo? Myslím, že kdybyste občany pozvali na budoucí veřejná zasedání, že by jich přišlo mnohem více než nyní. Vždyť vzbudit u občanů zájem o rozvoj svého města by byl, myslím, dobrý skutek. Na závěr Vám přeji ve Vašem rozhodování jasnou mysl a hodně úspěchů.
S pozdravem ing. Augustin Prouza
P.S. Dopis, který chápu jako otevřený, bude samozřejmě zveřejněn v Třebenických mlýnech i s Vaší odpovědí, i když bude nulová – tedy žádná.
o-o-o
Předseda OSČG pan Bača na dopis neodpověděl a tím znovu potvrdil, že toto sdružení se už dávno neřídí idejemi svých zakladatelů a stalo se fanklubem pana starosty Vobořila poté, co bývalý předseda, pan Houdek byl „odejitý“.
Mezi tím se však udála neuvěřitelná věc. Apolitický pan Bača se nechal zvolit do kontrolního výboru, jehož činnost je už ze své podstaty velice konfliktní, protože se musí zabývat chybami druhých – tedy, pokud správně pracuje. Co tedy bude dál? Rozhodl se pan Bača „vypráskat penězoměnce z chrámu“ nebo jaksi pozapomenout na své křesťanské zásady a řídit se spíše „zákony trhu“?
Protože se blíží Vánoce, přeji Vám, pane Bačo, hezké křesťanské svátky a hodně úspěchů v novém roce 2010, za něž byste se nemusel stydět.
***
Komentáře
Přehled komentářů
Tato zpráva je zde zveřejněna pomocí programu XRumer + XEvil 4.0
XEvil 4.0 je revoluční aplikace, která může obejít téměř veškerou ochranu proti botnetu.
Captcha Rozpoznávání Google (ReCaptcha-1, ReCaptcha-2), Facebook, Yandex, VKontakte, Captcha Com a více než 8,4 milionu dalších typů!
Četl jste to - to znamená, že to funguje! ;)
Podrobnosti na oficiálních stránkách XEvil.Net, je bezplatná demo verze.
křesťanství a zasedání
(apro, 23. 12. 2009 11:10)
Milá Lído, na pana Baču se nemohu jinak obrátit, než jako na křesťana, protože mi mnohokrát řekl, že jej politika nezajímá a že se nehodlá zaplést do nějakých sporů. Takže mi doopravdy nezbývá, než apelovat na jeho křesťanské cítění. Nechápu, v čem spatřujete nějaké vydírání, když se bude věřící křesťan chovat podle křesťanských zásad. Na VZ lidé opravdu nechodí, protože jsou už z dřívějška znechuceni tím, jak to tam probíhá. Dokonce se hrubě porušuje zákon tím, že se připomínky občanů přejdou, jako kdyby nebyly řečeny. V nejlepším případě k tomu pan starosta řekne několik slov, které se často ani k tématu nevztahují. Z tohoto důvodu vznikají opakované otázky. Proto neustále poukazuji na systém: „Já o voze, ty o koze“, podle kterého MěÚ pracuje. Jakmile se tento stav napraví, věřím tomu, že lidé zase přijdou. Dlouhá zasedání jsou způsobena tím, že nejsou předpřipravena v komisích a na radě. Potom se dlouze diskutuje o věcech, které už mohly být předem vyjasněny.
Po dvou letech se má předělávat opět za velké peníze Havlíčkovo náměstí podle nového projektu. To nevíte?
Rozdíl mezi krádeží a rozházením je asi takový, jako když si vezmu peníze přímo z kasy, a nebo si „přihraji“ nějakou málo průhlednou zakázku, kterou eventuálně několikrát zopakuji.
Milá Lído, já Vám svoje názory nenutím, Vaše respektuji i když s nimi nesouhlasím, ale udělám všechno pro to, abyste je mohla vyjádřit. Když to Vám, ani ostatním občanům neumožní vládcové města, máte tady Třebenické mlýny, které vznikly právě z tohoto důvodu. Jinde jsou totiž podobná diskusní fóra nedílnou součástí oficiálních webových stránek obce.
I já Vám přeji hezké Vánoce a těším se, že si popovídáme i v novém roce.
Veřejná zasedání a přísloví
(Lída, 23. 12. 2009 10:28)
Váš dopis panu Bačovi cítím jako malé vydírání, obracíte se při tom na jeho víru křesťana.
Tyto stránky jsou namířeny proti vedení Třebenic, kdo chce, ať si počte.
Vy zvete prostřednicvím těchto stránek lidi na VZ a téměř nikdo nedorazí. Na vývěsce je termín i čas vyvěšen, kdo chce, přijde. Jednání se často protáhne až do druhého dne - "akce" je časově náročná a tak si myslím, že až 6 hodin hromada lidí po náročném pracovním dnu využije efektivněji v kruhu rodiny.
Je to nekonečný příběh, pan starosta odpoví na otázku, přihlásí se pan XI, který patrně neposlouchal a zeptá se na to samé, protože to má ve svých podkladech a tak se odpovídá znovu a znovu a znovu.......
Přísloví - číst vaše myšlenky, skryté za písmenky neumím. A rozdíl mezi kráděží a "rozházením" je. Nevím co máte na mysli, že se bude po dvou letech předělávat. Proč si myslíte, že si já špatně vykládám přísloví, to samé si můžu myslet já o Vás. Ale i když nejsme a nebudeme naladěni na stejnou notu, přeji Vám krásné Vánoce a šťastný rok 2010.
Přísloví - Lída
(apro, 17. 12. 2009 9:51)
Milá Lído,
já se přece neobracím na přísloví – to přísloví JE o zlodějích. Musíte číst myšlenky a nejen písmenka. Ale v třebenickém případě byste se měla držet trochu zpátky, protože ta paní je zatím jen obviněná. Zlodějkou se případně stane až po rozhodnutí soudu. Tím, co jsem napsal, neomlouvám zloděje, ale upozorňuji na ty, kteří si neplnili své povinnosti a neplní si je dodnes. Myslíte, že je velký rozdíl v tom, jestli jsou peníze ukradeny nebo „jen“ rozházeny na různé nápady, které se po dvou letech mají předělávat za další velké peníze? Ty citáty jsou samozřejmě pravdivé, ale Vy si je nesprávně vykládáte. To je právě zase tím, že vy čtete pořád jenom písmenka a nikoliv myšlenky.
Pokud tedy svoje příspěvky myslíte čestně, pokuste se najít nějaké přísloví na to, že se někteří zastupitelé stále snaží o to, aby v Třebenicích žádná kontrola nefungovala. Děkuji.
Lída
(Přísloví, 16. 12. 2009 17:14)
"Příležitost dělá zloděje" - myslím si, že každý z nás měl někdy v životě příležitost, ale někdo ji nikdy nevyužil, protože je slušně vychován a má určité morální zásady. Za své skutky je každý zodpovědný sám a obracet se na toto přísloví zrovna u zlodějky mi přijde dost nevhodné.Máme na to každý jiný názor. Tím co jste napsal omlouváte vlastně všechny zloděje.
citáty: "Kdybych mohl volit, dal bych přednost tiché moudrosti před upovídanou hloupostí."
"Není moudrý ten, kdo ví mnoho, ale, ten, kdo ví, co je třeba."
"Moudrý člověk požaduje všechno jen od sebe; avšak nicotný vše od druhých."
siláci a hulváti
(apro, 16. 12. 2009 12:28)
ODS ruply nervy, zastupitel Marek napadl reportéra
Pardubice - Tajné rokování dukelské ODS skončilo inzultací novináře.
http://litomericky.denik.cz/z_domova/ods-ruply-nervy-zastupitel-marek-napadl-reportera.html
Tak takhle daleko to v Třebenicích ještě nedošlo, ale už k tomu nebylo daleko, když paní místostarostka doslova řvala na zastupitele na mimořádném zasedání 9.12. Křičela i na občany a jednoho ze zastupitelů dokonce vykazovala ze sálu. Zřejmě ze samého hulákání dokonce onemocněla a dalšího zasedání v následujícím týdnu se nemohla zúčastnit. Pan starosta nekřičel.
zpronevěra - Lída
(apro, 14. 12. 2009 18:02)
Vážená dámo, já nehodlám zpochybňovat Vaši inteligenci, jak to činí jistý Váš spoluobčan, který Vás asi dobře zná. Vy jste si asi jen zapomněla přečíst poslední větu, kde je citováno jedno staré přísloví. A protože právě někteří zastupitelé v čele s představiteli města vytvořili vhodné podmínky pro možnou zpronevěru, mají svůj neoddiskutovatelný morální podíl na oné lidské tragédii. Mají ovšem i svůj podíl faktický, protože oni jsou zodpovědni za to, že se kontrola bude provádět. To stanoví zákon. Měli by tedy stát před soudem společně s obviněnou.
Zpronevěra - Apro
(Lída, 14. 12. 2009 17:36)Prosím vysvětlit vaši myšlenku o zbytečné lidské tragédii. Zastupitelé můžou za to, že ekonomka kradla a ona chudák za to musí k soudu a hrozí ji sazba 2 - 8 let. No to si snad děláte legraci. Tak vy vlastně omluváte všechny zloděje.
U nás na návštěvě
(Lída, 14. 12. 2009 17:25)Opět se tady měří každému jiným metrem - nicky nevaděj, a to jen proto, že Apro ví, kdo se pod kterým od "vás" skrývá. Nejvíc vadí, že ke jménům těch "druhých" nevidíte obličej a to vás štve asi nejvíc. A že boj vedou hlavně náplavy, tak ať vedou, smutné mi to nepřijde.
u nás na návštěvě-Lída
(Třebeničák, 22. 11. 2009 21:07)Tak jsem přijel po delší době domů a nestačím se divit. Lída už zase dělá ostudu. Proč by argumentace měla být tvrdá odveta? Nejsi ty taky ze starostovic rodu? To proto, že jsi po nejméně dvou letech objevila, že se jedná o boj proti celému vedení města. Smutné je ovšem to, že tento boj nevedou v první řadě třebeničáci. Proti škůdcům se přece musí bojovat. Cožpak ty nestříkáš kytičky proti mšicím a jiným žravým potvorám?
Lída
(apro, 22. 11. 2009 18:11)
Milá Lído,
k vašemu příspěvku mohu říci jen tolik, že na rozdíl od Vás se já a pan farář nestydíme, podepsat se pod svoje myšlenky a názory plným jménem.
U nás na návštěvě
(Lída, 22. 11. 2009 16:28)
Článek o rozkvětu Třebenic se mi líbil, diskuze už pochopitelně ne, protože pan Prouza ve svých příspěvcích exceloval. Okamžitě reagoval na příspěvek pana faráře,který mimo jiné byl velice pěkný. Ale protože pan farář s Prouzovým "rejpáním" nesouhlasí, tak hned následuje tvrdá odveta.
Je to boj proti celému vedení města.
A do toho Karel, který ma zajisté IQ nad 150.
XEvil 4.0 solve captchas of Google, Facebook, Yandex, VKontakte, and 8400 others!
(Mashacoult, 13. 12. 2017 20:38)