S otevřeným hledím
Vážená paní Vobořilová,
se zájmem jsem si přečetl Váš dopis a nestačil jsem se divit. Proč? Protože ve věcech, týkajících se města a místní samosprávy bych očekával spíše dopis pana starosty. Navíc i proto, že mi jich už několik dluží. Protože ve věcech veřejných nemám před svými spoluobčany žádné tajemství, odepisuji Vám takto veřejně, přestože jste mi napsala, že žádnou odpověď nečekáte a diskutovat se mnou nechcete. Z toho vyplývá, že jste to Vy, kdo nechce spolupracovat a nikoliv já nebo opoziční zastupitelé, které v dopise často zmiňujete. K dialogu a vysvětlení svých stanovisek máte možnost už druhým rokem na Třebenických mlýnech. Do současné doby se nikdo ze zastupitelů ani neozval, a pokud se objevil nějaký anonym, útočil vždy na osoby, ale nikdy se ani nepokusil o řešení uváděných problémů. Já Vás paní Vobořilová nyní vyzývám k otevřenému dialogu na stránkách Třebenických mlýnů, abyste mohla svoje podezření a obvinění sdělit veřejně všem občanům a pod svým jménem, jako to dělám já. Myslím, že je to čestný návrh a doufám, že Vy jej přijmete, abyste veřejně dokázala, kdo a čím škodí městu Třebenice. Protože doufám, že umíte hrát fair play, zřídil jsem i tuto zvláštní rubriku speciálně pro Vás. Rubrika bude mít i možnost komentářů, aby se mohli vyjádřit i naši spoluobčané.Těším se na Vaši odpověď a spolu se mnou jistě i naši třebeničtí spoluobčané.
ing. Augustin Prouza
Na základě několika žádostí jsem se pokusil vložit sem text dopisu paní Vobořilové. Bohužel není technicky možné sem vložit oskenovanou kopii. Toto je foto závěru dopisu s vlastnoručním podpisem. Pokud se někomu nepodaří přemluvit autorku, aby sem dopis pro své spoluobčany nakopírovala, budu hledat jiné řešení.
Vážení čtenáři, jak se můžete přesvědčit v závěru dopisu, paní Alena Vobořilová nechce s nikým diskutovat, ani polemizovat, přestože hned v další větě píše: „Každý by rád přijal pomoc …“. Je vidět, že to myslí opravdu upřímně. Obdivuhodné ovšem je, že dílo A. Jiráska zde zřejmě zapustilo hluboké kořeny. Paní kněžna napsala dopis vzpurnému mlynářovi, který nechce svítit vrchnosti, ale svým sousedům – darebák. Aby to tedy paní kněžně nebylo líto, posvítím alespoň na její dopis a přibiju ten skvost na žádost některých čtenářů i nevyslyšených čtenářek - zřejmě Třebenických žen - na mlýnské kolo. Z důvodu autentičnosti i s pravopisnými chybami.
Váš mlynář
***
Paní Vobořilová,
uplynul už téměř měsíc, co mi byl doručen Váš, dnes už slavný dopis.Protože se nebráním dialogu s žádným slušným oponentem, doufal jsem, že využijete zvláštní rubriky v TM-2 a svá tvrzení vysvětlíte a podpoříte důkazy. Jinak totiž Váš dopis působí jen jako jedovatá slina, která má za cíl někoho pouze potřísnit, ale nic nevyřeší. Nebo to mělo být důrazné varování, abych s těmito aktivitami přestal? Věřte, že já se zastrašit nenechám a z diskuse vidíte, že strach opouští i Vaše přítelkyně (nebo nepřítelkyně?) Do diskuse jste se nezapojila, přestože Vás o to žádaly pravděpodobně i některé TŽ. To, že se účastníte diskuze pod řadou jiných jmen, nepokládám za férové a opět to nic neřeší. Navíc se můžete dostat do situace, že Vám nikdo nebude věřit vůbec nic, i když třeba budete mít pravdu. Uvědomte si, že jste „první dáma“ Třebenic a proto si myslím, že byste se podle toho měla i chovat. V neposlední řadě byste měla myslet na to, zda Vaše jednání nebude mít negativní vliv na úspěšnost Vašeho podnikání.
Proto Vás, paní Vobořilová, ještě jednou vyzývám: OTEVŘETE HLEDÍ.
Vážený pane starosto,
předpokládám,že jste se už (po měsíci) doslechl, že mi Vaše choť zaslala dopis,ve kterém hodnotí mne, moje aktivity v Třebenicích, činnost menšinových zastupitelů a dokonce i důchodců. Jestli Vám jej Vaše choť nedala přečíst, najdete jej zde v komentářích. Zjistíte, že je tam napsána řada nepravd a polopravd, které byste měl jako starosta uvést na pravou míru. Nebudete snad svým mlčením podporovat spekulace, že Třebenicím ve skutečnosti vládne paní Vobořilová? Vy sám přece musíte nejlíp vědět, že kromě kritiky jsem Vám poskytl ( a nejen já ) řadu námětů, jak zkvalitnit veřejnou správu. To, že jste téměř nic z toho nevyužil, je Váš problém. Stejně postupovaly i některé politické strany, a teď si drbou hlavu a přemýšlejí, jak rychle zjednat nápravu, aby nepřišly o poslední zbytky voličů. Předpokládám, že přesvědčíte třebenické občany, kdo je tedy opravdu v Třebenicích starostou, a v této rubrice uvedete vše na pravou míru. Doufám, že jste chlap a že se za ženské sukně schovávat nebudete.
P.S. Prosím Fandu, Lídu, Zuzanu, Hanu a další, aby pana starostu informovali a pomohli mu tento veřejný dopis přečíst. Děkuji.
ing. Augustin Prouza
Komentáře
Přehled komentářů
To jsem ráda, že mě znáš, ale jo, i já mám o tobě nějakou představu.
Lídě
(Xena, 20. 10. 2010 8:20)Já jsem neměla v úmyslu tě urážet,jen jsem konstatovala fakt věci. Já jsem spokojená,Za Nové Třebenicko to vyhrálo.A klid a mír v duši mám vzhledem ke svému věku už dost dlouho.A jak dopadnou povolební vyjednávání,to nedokážu předpovědět.Ale ty už od počátku víš,že ty 2 kandidátky byly vytvořeny proto,aby Václav s Martinou zůstaly u koryta.O nic víc jim nešlo,programy žádné a Václav se bál i předvolebně diskutovat s voliči.Nebo že by si byl tak jistý,že mu je dost lidí zavázáno,že to ani nepotřeboval? Že by za něj manželka zase dělala tu špinavou práci? Neboť ona jediná ví,jak si mezi sebou s udavači poradit?/citováno z jejího dopisu/Přeji novně zvoleným tvářím v zastupitelstvu hodně úspěchů při povolebních jednáních a doufám,že zvítězí rozum a slušnost než ta stávající arogance.A Lído,jedno slovo mi skutečně nestačí na poznání inteligence pisatele,u tebe bylo na pokochání příspěvků dost,abych si udělala představu.
IQ , Xena a volby
(LÍda, 17. 10. 2010 23:25)Tak ty podle jednoho slova dokážeš poznat IQ pisatele. Hmmm, ale je fakt, že mě urazí jen inteligent. A co se týče voleb si se krapet spletla. Ještě si stále klidná?
Smekám
(Jarka, 22. 9. 2010 11:44)Dobrý den,jsem občasnou návštěvnicí Třebenických mlýnů.Stránky jsou přehledné,informativní a určitě si každý pro sebe něco najde.A čemu fandím nejvíc?Fandím mlynáři a jemu podobným,kterým není lhostejné dění v městečku ve kterém žije,není mu lhostejné jak radnice hospodaří,co nového se děje a bude dít.Takže držím palce v boji za lepší Třebenice.
Lídě-inteligence
(xena, 2. 9. 2010 15:20)Snažím se ,ale ono nelze jinak než na názory IQ tykve reagovat jinak.Předvolební nervy rozhodně nemám,já totiž věřím,že tomu,kdo spoluzavinil zpronevěru a za celých 10 let v Třebenicích postavil na velký dluh tělocvičnu,už nikdo hlas nedá.A té druhékandidátce,která je klonem té provní vobořilovy to lidi taky nesežerou i s navijákem. Takže jsem naprosto v klidu.
Inteligence - Xena, Třebeničák
(Lída, 12. 6. 2010 13:21)
Xeno, měřte všem ( i těm co nemají stejný názor jako vy) stejným metrem a bude klídek. Předvolební nervy já rozhodně nemám, jestli vy už ano, tak budete muset ještě chvilku vydržet, kdo s jakou kandidátkou tady vyleze na veřejnost. Jsem sama zvědavá.
Třebeničáku, vyhrožování je tvoje parketa a co se týče té mojí narážky, tak potrefenec se vždycky ozve, že?
Lídě
(Třebeničák, 24. 5. 2010 18:32)
Lído, tak se mi zdá, že některé vypelichané slepice už z toho začínají být i opařené. Ještě by se mohly samy i oškubat, protože to je ošklivá práce. Tak holky, do toho. Posvícení se blíží. A není to žádné vyhrožování. Vyhrožování a nadávky je vaše parketa.
A také by sis měla uvědomit, co je ženskou obdobou vocasu . Divím se, že v tom přehledu nicků není. Nebo chceš místo o vobochlívku v Třebenicích debatovat třeba o voboxxxxxx? To bysme tady jako měli erotické stránky? Třeba by ses v tom lépe vyznala než v politice.
inteligence
(xena, 24. 5. 2010 9:23)
Milá Lído,ráda jsem s Vámi diskutovala,dělala si legraci, ale tenhle příspěvek o vocasu Vás zařadil
do VIP Třebenic,kterých se tak vehementně zastáváte. Nebo že by Vám selhávaly předvolební nervy?
občané města
(Zvědavec, 23. 5. 2010 16:25)
Já pisatelce za „řádně neřádné občany“ doporučuji i jiné nicky – může si vybrat:
kretén, idiot, slepice, dutá hlava, pavlačová drbna, opice mňoukavá, kráva, debil, dement, řiťolezka ……….. a další. Dalším nápadům se meze nekladou.
Třebeničák 13.5., 12,52
(Lída, 23. 5. 2010 14:13)Neberte si moje jméno příště do huby a jestli někdo dělá ostudu, tak jste to vy. Asi jsste pěknej vocas.
občané města
(Karel, 23. 5. 2010 9:30)Holt, STbáci se nezapřou!!! Ptát se můžete, ale jen na to, co vám dovolíme!!! A když budete neposlušní, veřejné mínění nebo „řádní občané“ vás kolektivně odsoudí. V kolektivu je přece síla a kdo nejde s námi, jde proti nám. Vida, jak se nám promodralí nomenklaturní soudruzi vybarvují. Doufám, že na ty řádné občany do voleb nezapomeneme.
občané města
(apro, 23. 5. 2010 7:06)
Přijde mi trapné dikutovat s někým, kdo si říká „občané města“. Já se přece také nepodepisuji „nespokojení občané“, ale řádně jménem nebo zkratkou. Jestliže Vám dosud používaná jména jako Rebeka, Zuzana, Fanda, Lída a další už nevyhovují, odkazuji Vás na kalendář a můžete klidně pokračovat měsíc po měsíci a jméno po jménu. Pokud byste chtěla být originální a nedělalo by vám to velké potíže, můžete použít i jména z řeckých tragédií. Hromadný nick není nic jiného, než jeden z vašich dalších podvodů.
Co se týče urážky, omlouvat se nemusíte, protože mne může urazit jen inteligent, za jakého jsem vás chtěl přece jenom pokládat. To už není aktuální. Z tohoto důvodu mne příliš nezajímá ani váš názor na moje dotazy Miloši Zemanovi. Ostatně k tomuto tématu se velmi přesně vyjádřila Xena. A já k tomu mohu jen dodat, že ani Miloše Zemana nezajímají konkrétní problémy konkrétních lidí, protože jemu jde teď hlavně o to, jestli by se třeba náhodou nemohl stát ještě prezidentem. Konkrétním otázkám se snažil vyhnout, přestože ve svém programu uvádí jako důvod 90% nespokojenost občanů se současnou politikou. Toto číslo vás nezaujalo? Mne zaujalo to, že politik s takovými zkušenostmi není schopen odpovědět na jednoduché otázky a neustále omílá své předpřipravené fráze.
Prosil bych ovšem vysvětlit vaše tvrzení „nakydat hnůj“, protože jestli neuvedete konkrétní příklad, jste to v tom případě vy, kdo kydá hnůj. Svoje dotazy vůbec nepokládám za zoufalý krok, ale za konzistentní dlouhodobou snahu zjednat nápravu současného „vládnutí“ v Třebenicích. Pokud přijede Václav Klaus, zeptám se ho také.
občané města
(xena, 17. 5. 2010 9:56)Panu Prouzovi se omlouvám,že jsem použila z příspěvku občanů města slovo b...c.Jen jsem ocitovala ten ubohý příspěvek. A vo by podle vás řádných-neřádných občanů města měli lidé na předvolebních mýtincích probírat? Vámi zmíněnou krizi a státní dluh? Probírají s politiky,které buď zvolí či nezvolí to,co je v jejich obci trápí. Státní dluh a krizi nevyřeší ani jeden z nich svými předvolebními sliby,ty po volbách opět vyšumí do ztracena.Ale zájem voleného politika o místní obecní dění by tu měl být na prvním místě.Občané jim dávají hlas nejen pro řešení celosvětových problémů,ale hlavně proto,že je někde budou zastupovat a v rámci své kanceláře v okrese i pomáhat řešit místní problémy.To Vám řádným občanům asi ušlo.A když nikdo nikde nic nechce řešit,proto se lidé obracejí na zástupce jich samotných ve sněmovně. Když tedy máte na jisté věci svůj názor,kde ho mohu získat? U Vás ve stranické buňce? Zatím jen zesměšňujete lidi,kterým jde o pořádek na radnici.Jistě nám neinformovaným sdělíte, jak Vy si tu místní samosprávu představujete.Už se moc těším.
Občané města
(Také občan , 15. 5. 2010 10:29)Řadu let řádní občané (dříve asi neřádní), prolustrovaní a ještě ve velkém počtu, to musela být na mítinku síla.Jistě jste svými kvalifikovanými dotazy reputaci města zachránili.Než však budete příště někoho častovat vyčárkovanými nadávkami, zkontrolujte svoje příspěvky a vyvarujte se gramatických chyb, které by neměl udělat ani žák základní školy.A jistě se dočkáme vašeho receptu, jak určité věci řešit.
apro
(občané města, 14. 5. 2010 10:29)Kdyby to byla veřejná urážka, tak by ten název nebyl vyčárkován. Omlouvat se v tomto případě nehodláme, protože dle našeho názoru to bylo Vaše vystoupení bylo nevhodné. Pan Zeman přijel se svojí předvolební kampaní a ne poslouchat nářky občanů na místní radní. Očekával otázky typu, co říkáte na krizi, na státní dluh apod. Proto Vás ani nechali domluvit a jak jste si mohl všimnout, ani občané Třebenic nebyli s Vaším výstupen spokojeni. Myslíme si, že to byl Váš už takový zoufalý krok po všech neúspěších nakydat na radní hnůj. Podotýkáme, že se jich nezastáváme, taky máme na jisté věci svůj názor, ale takto to chtít řešit?????
""občané města""
(apro, 14. 5. 2010 9:51)
„Řádní občané“ města Třebenice,
konkurzy prošlí uchazeči o funkce, poslední věta vám , vidím, stále není jasná, protože se demokratickými principy asi příliš nezabýváte a jak s podivem zjišťuji, i pojem cti je vám jaksi vzdálen. O tom jsem se i u „řádných občanů“ sedících na radnici přesvědčil už mnohokrát. A teď k té větě. Já předpokládám, že v rámci předvolební kampaně bude vydaný nějaký program a především kandidátka. Právě v rámci této předvolební kampaně by měli kandidáti o sobě něco říci a slíbit, že v případě jejich navržení na funkci starosty předloží LO a dají občanům slovo, že v jejich minulosti není žádný „kostlivec“, který by ohrozil vážnost a důstojnost starostenského úřadu. Pokud toto budou občané (i „řádní občané“) požadovat, je to v naprostém pořádku. Pokud to někdo odmítne, je na pováženou takového člověka volit.
Přezdívky jako Xena, Rumcajs …. mi opravdu nevadí, protože jejich IP adresy jsou případ od případu různé – ale to už se zase opakuji, protože jsem to už vysvětloval. Pokud si vzpomenete, když to začalo, vysvětlovali jste to tím, že jste velká rodina a že píšete všichni z jednoho počítače. Když jste se dověděli, že může existovat společná IP adresa, tak jste se toho okamžitě chytili a začali tím argumentovat. Můžete si to dohledat na TM1.
Jinak, když už jste mi poděkovali za ochotu, očekával jsem, že se také omluvíte za veřejnou urážku, i když vytečkovanou. To bych ale asi čekal marně. Slušnost asi také není vaší silou stránkou.
občané města???
(xena, 14. 5. 2010 7:20)
Co Vám zavání,většinu inteligentních nemůže ani urazit.Je to směšné se vydávat za partu vedoucích pracovníků s negativním lustračním osvědčením.Ale
nic konkrétního ke konkrétním příspěvkům z Vás asi zase nevypadne.A tak je to vždy, p.Prouzu na zvat b....m,na Třebeničáka svalit,že Vám vyhrožuje....a když o tom přemýšlím,že je to veselá nadsázka,souhlasím s ním,posvícení je posvícení.
pro Třebeničáka
(Občané města , 14. 5. 2010 6:48)
Vážený pane,
Váš příspěvek nám zavání vyhrožováním.
apro
(Občané města , 14. 5. 2010 6:47)
Tak to my asi nepatříme mezi běžné občany, protože téměř všichni v našem "spolku" jak nás někdo nazval, lustrační osvědčení máme. On totiž také jeden zákon ukládá předložit LO při konkurzech na vedoucí funkci. Dále nevíme, proč naše poslední věta je nesmysl. Vy všechno překroutíte. Z věty je zřejmé, že je na samotných představitelých, zda-li LO veřejnosti ukáží či nikoli, právě proto, že jim to zákon neukládá. Neprobíráme zde otázku cti.
A ještě k ostatním. Je velmi zajímavé, že nic neříkající jména jako Xena, Rumcajs, Cipísek, Fery, Třebeničák Vám nevadí, ale "spolek" občané města ano.
občané města
(Vilma, 13. 5. 2010 17:44)Zdá se mi, že pan Prouza je jeden z mála lidí, kterým opravdu leží osud Třebenic na srdci, přestože není rodák. Jak to tak vypadá, je ale asi jediný, který pro to doopravdy něco dělá. Ty, co se příležitostně ozvou na zasedání je možno spočítat na prstech jedné ruky. Zatím jsem kromě jeho už velmi známých a čtených Třebenických mlýnů jiné aktivity nezaznamenala. Asi by mu s tím měl někdo pomoci, protože se říká, že jedna vlaštovička jaro nedělá. Bylo by špatné, mít tu pořád jen podzim a zimu. Třebeničtí pivaři, zvedněte své pupky a zažeňte žáby z třebenických pramenů. A co se týče toho mála vobofilních slepic, úplně souhlasím s Třebeničákem. Já nejsem zvyklá někomu nadávat a obvykle to nedělám, ale anonym není osobnost a tudíž mu ani hrubší označení nemůže ublížit, protože se příště stejně podepíše jinak.
Xeně
(Lída, 11. 11. 2010 21:30)